‘Tot in de puntjes’, een spreekwijze die de afgelopen maanden letterlijk van toepassing was bij ontwerp, bouw en invulling van een nieuwe website voor De Meerse Accountants Associatie. Dit is inmiddels de tweede site voor deze opdrachtgever van het eerste uur. Ditmaal heb ik die opgeleverd met Roeland van Anholt van JACCS uit Nieuw Vennep.

 

Overzichtelijk

Hóe maak je de breedte van het dienstenpakket van het accountantskantoor zichtbaar zónder de overzichtelijkheid te hinderen? Dat was de belangrijkste uitdaging.

Ik heb een homepage met duidelijke secties voor de hoofdonderwerpen geadviseerd. Met ‘sliders’ om de belangrijkste oplossingen voor ondernemers en de bedrijfstakexpertise van de accountants te presenteren.

Daarna begon het echte werk voor Roeland en mij. ‘Tot in de puntjes’ is dan noodzaak. Ik verzorgde tekst en beeld die tot op de laatste pixel moet kloppen.

 

Integratie met social media

Met deze nieuwe site kon ik een lang gekoesterde wens uitvoeren: volledige integratie van nieuwsberichten op alle platforms – Facebook, Twitter en LinkedIn – die De Meerse gebruikt.

Dat maakt publicatie en beheer van nieuwsberichten over het eigen kantoor veel makkelijker. De website is de plek waar kantoornieuws verschijnt. Afhankelijk van de relevantie verzorg ik vanuit deze plek de ‘doorplaatsing’ op Facebook, Twitter en LinkedIn.

De website is gebouwd in Joomla, helemaal responsief voor desktop, tablet en mobiel.