In de afgelopen twee weken hebben wij twee nieuwe opdrachtgevers gekregen. En daar zijn we best trots op.

Dit keer geen tips, trucs of open deuren. Wij vertellen gewoonweg graag dat er twee nieuwe klanten zijn. Beide uit de zakelijke dienstverlening en beide met een kennisintensief product: accountantsbureaus. Wat tot de vragen leidt: ‘Is marketing ook communicatie? En kun je je onderscheiden in dienstverlening?’

Ja, marketing is ook communicatie. Iets verkopen is sowieso communicatie: een transactie waarbij de ene partij betaald wordt voor het bevredigen van de behoefte van een ander. En bij dienstverlening gaat dat dan vaak over het uitvoeren van werkzaamheden die de koper graag aan een ander overlaat.

En hoe kun je je dan onderscheiden bij dienstverlening? Door het bewijs te leveren van de relevantie van de dienstverlening. Wij gaan voor deze twee klanten het verhaal van hun bedrijf en hun toegevoegde waarde herformuleren in termen van de klant. Daarmee gaan we zorgen voor een grotere herkenning met het product.