1e maandag2013De eerste maandag van het jaar. Iedereen weer op zijn werkplek, alles van 2012 afgerond, opgeruimd en weggewerkt. En wat nu? Alle tellers staan op nul. We moeten orders binnenhalen, klanten werven en budgetten vullen. En natuurlijk gaat dit jaar alles anders . . . toch?

Laten we dit jaar eens afspreken dat we níet alles anders zullen doen. Géén reorganisaties, geen proefprojecten en zeker geen nieuwe klantbenadering. Verandering doet leven, maar leidt af van de hoofdzaak.

Vaste waarden in (marketing)communicatie

Waar worden ons klanten het meest gelukkig van? Weet je het antwoord, doe het dan.  Wil hij aandacht, geef het hem. Is zijn respons ongemakkelijk, luister dan naar hem. Zoekt hij je, wees dan bereikbaar. Begrijpt hij je niet, verplaats je in hem. Heeft hij nieuwe wensen, vervul ze.

Wie houdt zich als dienstverlener staande? Zij die compromisloos volhouden er voor hun klanten te zijn . . . maandag, dinsdag, woensdag, volgende week, in het weekeinde, volgend jaar, enzovoort en zo verder.