Afgelopen weken ging vrijwel al mijn aandacht weer uit naar de communicatie rond ‘Blooming The Future’, een project van mijn opdrachtgever Blooming Breeders. In goede samenwerking zijn we er opnieuw in geslaagd maximale aandacht te trekken voor dit evenement.

Wij hebben samen nagedacht over de vraag: ‘Wat wil je de deelnemers meegeven?’, en op basis daarvan het verhaal van ‘Sierteelt in beweging’ gemaakt. Dit kwam tot uiting in diverse persberichten, een complete mailcampagne en natuurlijk een speciaal deel van de website van Blooming Breeders: www.bloomingthefuture.org.

De opbrengst voor Blooming Breeders bestond uit hernieuwde aandacht voor haar werk. Dat bleek concreet uit goede respons van de vakpers (zie hieronder), uit een flinke opkomst tijdens de bijeenkomst, uit forse groei van de e-maillijst en uit groei van het aantal vermeldingen en volgers op Twitter (@BBreeders).

Blooming The Future in de vakpers:

Bloemenkrant 24 september ‘Krom octrooirecht’
Floranexus 23 september ‘column Jan Willem de Vries’
Floranews 23 september
Bloemen Planten Nieuws 23 september ‘Vijf voor twaalf’
New Plants and Flowers 23 september ‘A heartfelt cry’
SierteeltNet 23 september
Bloem en Blad 23 september
Vakblad voor de Bloemisterij 23 september ‘Krom octrooirecht’
Vakblad voor de Bloemisterij 23 september ‘Statement voor de toekomst’
Vakblad voor de Bloemisterij 18 september ‘Belangrijkste boodschap: kom in actie’
Bloemenkrant 15 september p. 6 ‘Schoneveld:..’
BloemenPlantennieuws 11 september
FloraCulture International 11 september
Floranews 11 september
Flowerweb
Vakblad voor de Bloemisterij 28 augustus