Communicatie – en marketing – is een stokoud vak. De kunst van vertellen en verleiden is zo oud als de mensheid. En er wordt al sinds de Grieken over geschreven. Maar het is wél een vak. En het vak ontwikkelt zich.

Van mijn ervaringen bij opdrachtgevers leer ik continu over de beste manier om mensen te informeren en over te halen. En ook over nieuwe technieken om daarbij toe te passen. Die lessen probeer ik ‘klein’ te maken en deel ik hieronder graag met u.

(klik op de illustratie om te downloaden; PDF)

 

Klantgerichtheid voor ‘dummies’

Klantgerichtheid is lastig te omschrijven.

Voor de Sterkste Schakel van Rijnland deed ik een poging.

Even afvinken

In de loop der jaren heb ik vele organisaties allerlei checklists zien hanteren. Die lijsten droegen vaak de belofte in zich dat ze compleet waren. Dat is ongeloofwaardig. Zelf hanteer ik een eigen lijstje.

 

Wat betekent je werk voor je klant?

‘Jobs to be Done’ is een invalshoek die leidt tot vele waardevolle ontwikkelingen voor klanten.

Een introductie op één A4.

Wat maak je me nou?

Omgaan met klachten


Een paar eenvoudige tips om de agel uit de klacht te halen en een begin te maken van een oplossing.

Snel en duidelijk overtuigen


Wat moet je zeggen over je werk wanneer je maar een paar minuten hebt?

Een sterke pitch kun je oefenen

Monnikenwerk adressenbeheer

Monnikenwerk hoort erbij

Klantgerichtheid is gericht omgaan met klanten.

Houd je adressenlijsten goed bij.

Bing mag natuurlijk ook

What the F$#@ is SEO?

Gevonden worden op internet is makkelijker dan u denkt.

Je moet alleen heel secuur te werk gaan.