Deze knul hoeft niets te zeggen om je aandacht te krijgen. Hij hoeft zelfs niets te zeggen om verzorgd te worden. Hoe flikt-ie dat? Wat heeft dat met communicatie te maken? Wat heeft het met ‘disruptive’ innovatie te maken?
Waarom schijten energiemaatschappijen zeven kleuren bagger? Omdat er een tijd aankomt dat huishoudens los van het netwerk energie-onafhankelijk zullen zijn.
Heb je dit weekeinde goede voornemens gemaakt, of gelezen dat hooguit 5% daarvan gehaald worden? We zijn gewoontedieren, óók achter het bureau waar je nu aan zit. Waarom doe je eigenlijk wat je doet?

Ik omarm dit jaar de verrassende veranderingen. De veranderingen die voor de hand liggen, voor het oprapen, je tegen je kop doen slaan van ‘waarom had ik dat niet eerder gezien?’. Veranderingen die simpel zijn en gevestigde ordes omver trappen. Daar wil ik communicatie bij maken die onmiddellijk begrepen wordt.

De baby heeft het makkelijk. Hij heeft van de natuur een imago meegekregen dat schreeuwt om aandacht en actie. Dat raakt ons onderbewustzijn. En dat onderbewustzijn wil ik ook altijd raken. Want daar zitten de sterkste ‘triggers’ om het gedrag van mensen te veranderen. Niemand vindt op kantoor zitten leuk. Erkenning van collega’s dat is leuk. Niemand vindt afhankelijkheid leuk. Voor jezelf kunnen zorgen is fijn. Veranderen tegen je aard in is niet leuk. Jezelf verwennen wel.

Het effect van technologie is niet altijd meteen duidelijk. Maar de behoeften van ons onderbewustzijn liggen al miljoenen jaren vast. Ik heb er verschrikkelijk veel lol in om voor ondernemers de vertaalslag te maken van hun innovatie naar de emoties van hun klanten. Lukt dat, dan komt alles in beweging. En denkt iedereen achteraf dat het voor de hand lag. In 2015 ben ik opnieuw aan de slag voor ondernemers in diverse sectoren: zorg, tuinbouw, zakelijke dienstverlening, techniek.

Wil je ook iets doorbreken, bel of mail me dan.