Een abonnement is handig: je weet wat je krijgt, wanneer je het krijgt en wat het je kost. Je hoeft maar één keer te beslissen en daarna gaat alles vanzelf.

De studenten van de Hogeschool Leiden die ik mocht begeleiden hebben het mij dan ook aangeraden: ‘Bied je communicatie werkzaamheden voor MKB bedrijven aan in de vorm van abonnementen.’

Waarom een abonnement?

Uit de rondgang van de studenten onder bedrijven bleek het volgende over de redenen waarvoor u communicatie wilt inhuren:

  • u hebt geen eigen communicatiemedewerker
  • u wilt coaching en advies van buitenaf
  • u hebt communicatie nodig bij een bijzondere gelegenheid
  • u hebt het te druk

Dienstverlening op abonnementsbasis geeft antwoord op deze punten:

  • ik ben altijd beschikbaar
  • ik blijf ‘buiten’ het bedrijf
  • ik heb brede ervaring in communicatie
  • ik heb het niet te druk

Wat zou u kiezen?

De studenten stelden vier soorten abonnementen voor die aansluiten op de meest voorkomende werkvormen:

  1. Al uw communicatie. Ik help u nadenken over alle communicatie van uw bedrijf, bedenk plannen en acties, zorg voor begroting en de gehele uitvoering.
  2. Marketing/communicatie van één onderwerp. Ik zorg dat één project of product optimaal in de aandacht blijft, met alle mogelijke middelen.
  3. Advies en strategie. Ik kom regelmatig ‘sparren’ met management en medewerkers om communicatiedoelstellingen scherp te houden en na te denken over nieuwe mogelijkheden.
  4. Tekst en beeld. Voor uw website, social media en nieuwsbrieven verzorg ik een continu stroom van content.

Ik wil ‘mijn’ studenten graag kunnen vertellen hoe hun voorstel valt. En ik ben nieuwsgierig of ik mijn opdrachtgevers ermee kan helpen. Vul daarom hieronder uw keuze in: